Dobra, podjąłem decyzje – zostanę taksówkarzem! Założę działalność, ogarnę licencję taxi, kupię taksometr oraz kasę fiskalną. Pozostaje ostatnia, ale najważniejsza kwestia – jakie auto na taxi wybrać? Dobrze się zastanów! To w końcu twoje narzędzie codziennej pracy.

Kupuję taxi, co powinienem wziąć pod uwagę?

  • Komfort pracy
  • Koszty użytkowania
  • Niezawodność
  • Trzymanie ceny przy sprzedaży
  • Perspektywa klienta podczas podróży

Komfort pracy i koszty są dla taksówkarza najistotniejsze!

Zapewne będziesz chciał zarabiać na taxi dobre pieniądze, prawda? Jest to absolutnie do zrobienia! Musisz się jednak liczyć z tym, że w samochodzie będziesz spędzał kilkadziesiąt godzin tygodniowo. Dlatego zwróć uwagę na swój komfort pracy.

Optymalna pozycja za kierownicą i wygodne fotele to podstawa. Tutaj chodzi o twoje zdrowie, ból kręgosłupa to bardzo częsta przypadłość, która doskwiera taksówkarzom. Dobrze aby kokpit był przestronny, ergonomiczny i wyposażony w sporo schowków. Pamiętaj, że musisz na co dzień korzystać z m.in. taksometru, kasy fiskalnej, czytnika kart płatniczych, tabletu/smartfona, a często dodatkowej nawigacji.

Drugi wg nas najważniejszy element to koszty twojej pracy. Wysoki obrót to nie wszystko. O wiele istotniejszy jest twój zysk! Wybierając swoje auto na taxi sprawdź jego spalanie oraz opinie dotyczące kosztów użytkowania, ile kosztuje wymiana zużywających się elementów, czyli np. tarczy i klocków hamulcowych.

Niezawodność i wartość przy sprzedaży taxi

Prowadząc działalność gospodarczą w obszarze przewozu osób, zakup oraz utrzymanie taxi są twoim kosztem uzyskania przychodu. Oznacza to, że sprzedaż pojazdu również będzie zaliczać się do twojego obrotu. Tylko od ciebie zależy czy uda ci się na tym jeszcze zarobić.

Przyjmując, że będziesz dbał o samochód, cyklicznie go serwisował i nie przydarzy ci się wypadek, weź pod uwagę auto, które może najmniej stracić na wartości. Przeszukaj komentarze i ogłoszenia w sieci, porozmawiaj ze znajomymi z branży. Zastanów się jakie marki i modele łatwo sprzedać w niezłych pieniądzach.

Cena sprzedaży zawsze idzie w parze z niezawodnością samochodu. Wybieraj sprawdzone modele od producentów, którzy są znani z bezawaryjności. Im mniej czasu twoja taksówka spędzi na serwisie tym więcej zarobisz bo będzie do twojej dyspozycji.

Nie zapominaj o perspektywie klienta

Jak to mówią – „Klient nasz pan!”. Oczywiście jak wiadomo wszystko ma swoje granice, ale pamiętaj że twój pasażer musi czuć się dobrze w taksówce. Tylna kanapa musi być wygodna, wnętrze przestronne, ale również zadbane! Zwróć uwagę na tapicerkę, czy będzie łatwo ją utrzymać? Przyciemnione tylne szyby zawsze są plusem dobrej taksówki. Z dodatków istotny jest podłokietnik dla pasażera, elektryczne otwierane tylne szyby oraz dostęp do gniazdka 12V lub USB.

Oferta producentów samochodów dla taksówkarzy

Krótki przegląd dostępnych pojazdów w wiodących markach, które nadają się do jazdy jako taksówka. Weźmiemy pod uwagę plusy samochodów w kontekście wyżej wymienionych elementów z uwzględnieniem segmentów C, D, E oraz VAN/BUS.

Taxi Peugeot

Rozwiązanie najtańsze w stawce, czyli Peugeot 301. Samochód pod taxi z segmentu niższej klasy średniej. Rekomendujemy wersje po face liftingu w roku 2017, z silnikiem diesla 1.6 115KM – bardzo oszczędny motor: realne spalanie w mieście waha się w granicach 5,5-6,5l na 100 km. Największy plus to oczywiście cena oraz niski koszt utrzymania, zarówno w kontekście paliwa jak i części zamiennych.

Taxi Ford

Segment C to również znany od lat Ford Focus III oraz IV generacji. Wersja w nadwoziu sedan lub kombi bardzo dobrze spełnia wymogi pasażera. Wygodne fotele, ergonomiczna przestrzeń to plusy tego samochodu. Fordy bardzo dobrze się prowadzą, a Taksówkarz na pewno będzie miał sporo miejsca w kokpicie. Focusy nieźle trzymają cenę, części są łatwo dostępne.

Taxi Toyota

Toyota to w ostatnim czasie królowa sprzedaży w Polsce wśród taksówkarzy, głównie ze względu na silnik hybrydowy. Kierowcy Taxi mają spory wybór pośród gamy modeli Toyoty nadających się do pracy jako taksówka. Mamy choćby Aurisa, Corolle poprzedniej generacji, Avensisa czy Proace. My natomiast skupimy się na najnowszych modelach.

Zacznijmy od bardzo popularnej Toyoty Corolli XII generacji w wersji TS kombi. Silnik hybrydowy 1.8 o mocy 122KM pozwala na bardzo oszczędną i jednocześnie dynamiczną jazdę. Bardzo ciekawą opcją jest montaż instalacji LPG w tym samochodzie. Hybryda z gazem to coraz popularniejsze rozwiązanie w środowisku taxi, które daje spore możliwości oszczędzania na paliwie – więcej na ten temat tutaj. PLUSY Corolli: niezawodność, wygodna jazda dla kierowcy i pasażera, estetyczny i nowoczesny wygląd, mała utrata wartości.

Klasę wyżej mamy wracającą po latach, nową Toyotę Camry IX generacji. Camry to idealna taksówka zarówno z zewnątrz jak i wewnątrz. Mocny i dynamiczny 2.5l (218KM) silnik hybrydowy daje kierowcy dużo frajdy z jazdy, a przy tym jest bardzo oszczędny (5.5-6.5l na 100km) w miejskiej jeździe. Przestrzeń dla pasażera z tyłu jest ogromna, wygodne fotele, podłokietnik umożliwią twojemu klientowi komfortową podróż.

Toyota dobrze radzi sobie również w segmencie VAN i BUS, gdzie dostępne są modele Proace i Proace City Verso. Jeśli chciałbyś jeździć taksówką mogącą pomieścić od 7 do 9 osób to weź pod uwagę powyższe modele. Wybierając Toyote z pewnością nie będziesz częstym gościem na serwisie.

Taxi Premium – Audi i Mercedes

Jeśli lubisz chodzić do pracy pod krawatem i chciałbyś świadczyć usługi VIP to musisz liczyć się z większym początkowym wydatkiem, ale z pewnością nie będziesz żałował. Marki Premium każdy zna i większość pożąda. Taksówka nie może być jednak zbyt krzykliwa, nawet w najwyższym segmencie. Weźmy dwa popularne modele – Audi A6 i Mercedesa klasy E.

Audi A6 C7 oraz C8 to ekskluzywne pojazdy z bogatym wyposażeniem. Zarówno taksówkarz jak i pasażer nie będą mieli na co narzekać. Wybralibyśmy silnik diesla 2.0 190KM, ze względu na ekonomie jazdy. Spalanie na poziomie 7-8l na 100km w mieście to bardzo dobry wynik. Największymi plusami będzie na pewno układ jezdny, a także co ciekawe wentylacja wnętrza.

Mercedes Benz klasy E W213 to klasa sama w sobie. Wersje wyposażenia oferują w zasadzie wszystko co jest obecnie dostępne na rynku motoryzacyjnym. Mercedesy od zawsze brylowały jako auta na taxi w segmencie VIP. Ceny zakupu są wysokie, natomiast będzie to auto na lata, które z pewnością utrzyma swoją wartość. Prestiż tego modelu zawsze będzie pożądany przez korporacje Taxi. Jeśli masz odpowiedni budżet, to E klasa to zawsze idealne rozwiązanie jako taksówka.

Mamy nadzieję, że artykuł pomoże wam dokonać dobrego, aczkolwiek trudnego wyboru 🙂 Jeśli macie swoje spostrzeżenia lub zupełnie inną propozycje auta na taxi, piszcie w komentarzu, chętnie podyskutujemy 🙂

Szerokiej drogi!